Mobilní marketing je v současné době velice populární. Proč? No samozřejmě proto, že jsou populární také samotné mobilní telefony. Řekněte, znáte někoho, kdo ještě nevlastní mobil? Snad kromě vaší babičky? Asi ne, že? Dokonce i ta babička už jej má… Ano, mobilní telefony jsou obrovským trendem zastupujícím jednak telefon, přístroj k posílání textových zpráv, mobilní internet, fotoaparát a mnoho dalšího. Mobil již ztrácí svou jedinou hlavní původní funkci, kvůli které byl vůbec vytvořen, a zastupuje opravdu velkou spoustu dalších funkcí.
Z těchto důvodů se mobil stává přístrojem, který je využívaný dokonce i pro marketingovou komunikaci mezi firmou a zákazníkem, prostřednictvím SMS zpráv, MMS zpráv, loga operátora, reklamních SMS zpráv, vyzváněcích tónů a mnoha dalšího. Výhodou tohoto způsobu marketingové komunikace je především efektivnost, rychlá příprava akce, flexibilita a měřitelnost.
Typy kampaní mobilního marketingu
· Promotion stimulující nákup – jedná se o zasílání kódu umístěného na obalu výrobků pomocí SMS zprávy. Lidé mají tento způsob rádi, velice často se objevuje na lahvích od pití nebo na brambůrkách. Výhodou je okamžitá informace o tom, zda dotyčný vyhrál či nikoliv, formou zpětné SMS zprávy.
· Promotion podporující návštěvu maloobchodu – jedná se o různé formy SMS či MMS kupónů, které jsou zasílané na mobilní telefon a mohou být využité přímo na prodejně. Rovněž bývají kupóny často zasílány na e-mail, což také stačí ukázat pouze v telefonu.
· Virový marketing – jedná se o to, že jsou lidé obsahem zprávy tak zaujatí, že ji sami a dobrovolně přeposílají dalším a dalším lidem. Může se jednat o SMS zprávu, MMS zprávu, často se však jedná také o e-mail.
· Komunikace založená na kontextu – reklamní sdělení je přizpůsobováno specifickým preferencím spotřebitele v určitém časovém úseku. Jedná se o trošku složitější způsob komunikace, nicméně je velice efektivní.
· Databázový marketing – jedná se o propojení věrnostních programů s mobilním marketingem prostřednictvím různých chytrých aplikací.