V dnešní době je velmi populární žít svůj život spíše na obrazovkách počítačů a displejích mobilních telefonů než v reálném světě. Proč tomu tak je? Mnohdy je prostě to, co vidíme na sociálních sítích hezčí než to, co se nám děje ve skutečnosti. Zejména pokud se zaměříme na aplikaci jménem Instagram. Jedná se o velmi oblíbený nástroj ke sdílení fotografií, a nově i videí, živých přenosů a informací. Tato sociální síť je velmi inteligentní a snadno se ovládá – manuálně. Jak ji ale ovládnout, tak, aby vám přinesla úspěch?
Pro Instagram je typické, že vkládáme své fotografie do svého profilu – jedná se o chronologicky řazené fotky, které se dají popisovat, komentovat, můžeme zde označovat lidi, lokality, ve kterých byly fotky pořízeny, a dokonce i opatřit snímek určitými klíčovými slovy. Klíčová slova vkládáme k příspěvkům prostřednictvím hashtagů, nebo křížků s určitými výrazy.
To, že někdo má na Instagramu miliony sledujících a jiný pouze několik desítek, není jen pouhá náhoda. Aplikace operuje s určitými algorytmy, které určují, jaké příspěvky budou viditelné více a jaké naopak méně. Od toho, jak vypadá vaše „zeď“ a jak je kvalitní se poté odvíjí i to, kolik lidí vás sleduje a kolik uživatelů lajkuje vaše projevy v online-ovém světe.
Co potřebujeme, abychom zde uspěli?
· Náš obsah musí mít nějaký smysl – ideální je, pokud ho zaměříme tematicky. Např. se může jednat o profil o cestování, o jídle a vaření, o rodině, o módě nebo životním stylu. Důležité se nějakým způsobem orientovat, a ne jenom slepě postovat všechno, co nás napadne.
· Fotky musí splňovat základní podmínky pro to, aby byly vizuálně atraktivní – grafická úprava fotek je velmi důležitá, stejně jako kompozice, práce se světlem a stíny a s tím, co zachycujeme na fotografiích. Je typické, že k úpravě používáme různé další aplikace nebo běžné filtry dostupné na Instagramu. Aby náš feed působil jednotně a smysluplně, měli bychom používat také jednotný postup pří úpravě fotek a barevné tóny ladit do jednoho stylu.
· Texty u fotografií by měly něco sdělovat. Je bezpředmětné postovat fotky pouze obsahující lavinu hashtagů. Nebojte se psaní a snažte se svým followerům něco předat. Zároveň se vyvarujte dlouhých litanií, které nikam nevedou.
· Se svými sledujícími buďte v kontaktu a buďte v aplikaci aktivním uživatelem – točte videa, sdílejte příspěvky jiných, lajkujte a komentujte. Ale jako u všeho ostatního – moc to nepřehánějte.