Každá firma, bez ohledu na to, co uvádí ve svých propagačních materiálech, byla založena především proto, aby svému majiteli či majitelům přinášela zisk. Ten by se měl ideálně neustále zvyšovat, a to rychleji, než jaké je tempo inflace. Jen tak si totiž daná firma zajistí prosperitu.
To však není až tak lehký úkol, jak se na první pohled zdá, neboť je potřeba přesvědčit co nejvíce lidí, aby kupovali právě vaše výrobky, a aby nekupovali žádné jiné. To samo o sobě není nic jednoduchého, neboť lidé jsou ve své podstatě konzervativní, a změnu příliš nemusí. Zároveň je také třeba počítat s tím, že konkurence se snaží přesně o to samé.
Proto se používají nejrůznější marketingové strategie. Ty se obvykle skládají z několika navzájem se doplňujících propagačních metod, zvolených tak, aby jejich celkový výsledek byl co největší. A ačkoliv je mezi běžnou veřejností zdaleka nejznámější klasická reklama, ať už televizní, tisková či internetová, rozhodně to není jediný možný způsob.
Hojně využívaná je také SEO optimalizace pro vyhledávače https://www.seolight.cz/. Zde se upraví internetová stránka firmy tak, aby se při zadání určitého slova nebo fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil odkaz na ni v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. K čemu to ale slouží?
Jednoduše řečeno, tímto způsobem se zvýší návštěvnost daného webu. A nesmíme zapomínat, že každý takovýto návštěvník je zároveň i potenciální zákazník. Čím více jich je, tím větší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. To platí zvláště tehdy, pokud daná firma zároveň provozuje obchod přes internet. Tím se zvýší zisk firmy, což je hlavním cílem.
Zde se tedy jedná o nepřímý způsob propagace. To však neznamená, že by byl méně účinný. Naopak, často jsou tyto nepřímé způsoby mnohem lepší. Je však potřeba, aby si daná firma dobře rozmyslela, který způsob pro ni bude nejlepší. Jen tak dosáhne maximálního možného zisku.